مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه۲ گفت: اجرای پروژه ریلی جوین-اسفراین ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد البته میزان رشد در بخش زیرسازی ۷۷ درصد است.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ 29 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی اکبر مردی با بیان اینکه این پروژه ریلی در ۲ قطعه در حال اجرا است اظهار داشت: اجرای این طرح امسال ۲۹۱ میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی افزود: از ابتدای آغاز پروژه تا کنون یکهزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل این بخش از راه آهن ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. 

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه دو درباره مشکلات اجرای این پروژه گفت: مهم ترین مشکل، عدم نقدینگی برای تامین مصالح و وجود معارض در مسیر پروژه است.  

مردی تصریح کرد: تملک و رفع معارض، نیاز به پول نقد و همکاری ذینفعان و مقامات استانی و محلی دارد که متاسفانه تاکنون با توجه به مکاتبات و جلسات حضوری با مقامات محلی این امر محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال با پیگیری انجام شده، نامه مقام عالی وزارت به دادستانی جوین مبنی بر درخواست اجرای ماده ۹  قانون تملک اراضی اخذ شده اما با توجه به مخالفت برخی از افراد بومی منطقه و عدم رضایت آنها تاکنون امکان اجرای آن فراهم نشده است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ افزود: وسعت زمین هایی که باید در محدوده استان خراسان رضوی تملک شود، حدود ۲۶ هکتار است و ارزش ریالی آن دست کم ۴۰۰ میلیارد ریال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار